nedeľa 7. januára 2024

Povianočný update, trup robota NimbRo-OP2X. Part1 - tlač dielov.

Po dlhom čase námahy a trápenia sa podarilo vytvoriť jednodielny trup pre robota NimbRo-OP2X
Výsledok vyzerá celkom sľubne. 
Trup sa mi nedarilo vytlačiť ako jeden kus, vždy sa to pokazilo. Najprv som to tlačil z ABS ale kvôli tomu, že to je dosť veľký diel a vplyvom tepelnej roztažnosti vznikali praskliny. Zároveň ten diel potreboval veľmi veľké množstvo support-materiálu, prakticky celý vnútorný priestor mal byť vyplnený suportom. 
Medzivýsledky boli takéto:
Tieto snahy prebiehali koncom jari 2023.
Odhadovaný čas tlače bol vždy okolo 3 týždňov. 
Pochopil som, že vytlačiť taký veľký diel z ABS nie je v mojich technických možnostiach. 
Preto som rozdelil model trupu na tri menšie diely a pokúšal som sa to vytlačiť tak. Vďaka rozdeleniu sa mi podarilo odbúrať veľké množstvo support-materiálu. Vrchná časť trupu (ramená) mala byť tlačená samostatne a predošlé dve časti nepotrebovali vytvárať support pod ramenami. 
Naďalej som skúšal použiť ABS. Ale ABS naďalej prasklo, tak som nakoniec musel uznať, že to vytlačím iba z PLA. 
Tlač išla omnoho lepšie. 



Robot NimbRo-OP2X vznikol na University of Bonn, Institute for Computer Science VI Autonomous Intelligent System 

Ich stránka je tu: https://www.nimbro.net/OP/

Oficiálne predstavovacie video: 



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára