štvrtok 18. apríla 2013

Mám o jeden prst naviac. (kto si vytlačí, ten má)

Pokúšal som sa vytlačiť prst, konkrétne ukazovák.
Výsledok je vo videu.
 
 

Najprv sa to niekoľkokrát nepodarilo.
Najprv to bolo veľmi 'nahrubo' vytlačené. Na povrchu dielcov bolo veľmi zreteľne vidieť 'čiarkovanie' povrchu a vnútri v tenkých stenách prsta boli veľké, nevyplnené medzery medzi vonkajšou stenou a vnútornou stenou. To zapríčinlovalo nízku pevnosť.

Vymenil som HotEnd. Dovtedy som používal HotEnd s priemerom trysky 0.5mm. Teraz som namontoval HotEnd s priemerom 0.35 mm. Bolo to lepšie, vnútorný materiál bol správne vytlačený, ale...
Ale nový HotEnd sa úplne inak správal, čo sa týka teploty. Extrudovaný materiál je onmoho tenší, má menšiu tepelnu kapacitu a jednotlivé vrstvy sa velmi slabo spájajú. Novopokladaný horúci materiál nedostatočne prehreje predošlú (už vychladnutú vrstvu)a preto sa navzájom lespoja. Vytlačený predment je onmoho krehkejsí , ako s predošlým HotEnd-om.
Experimentoval som so zvyšovaním tepoty materiálu (od 210C  po 235C). zatial sa to vylepšuje pomaly.
Musel som namontovať dodatočný ventilátor na Extruder, lebo pri tak vysokých teplotách  hrozilo roztavenie Extrudera. (Ten je z takého istého materiálu, aký používam pri tlači, takže reálne hrozí roztavenie extrudera.)
Ventilátor je na mieste, ale matriál sa občas láme aj tak (a to už počas tlačenia).
Pridávam zopár fotiek a to video.
po druhom tlačení.

Skúšal som tlačiť aj palec, leho je hrubší a pevnejší, ale tiež sa to lámalo.
 

Detail problému na ľavej strane.
Ulomenie počas tlače.
 
Pokračovanie po weekende.
Happy printing.
 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára